ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΕΚΛΕΚΤΙΚΗ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΑΛΙΑ !

Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία...

Περισσότερα

F.A.Q.

Δείτε τις απαντήσεις από τη Δρ. Γκόλτσιου, από τις πιο συχνές ερωτήσεις που έχετε για τα παιδιά σας.

Περισσότερα

τα νέα της Δρ. Γκόλτσιου

Αναπτυξιακές διαταραχές: δεν θα έπρεπε οι παππούδες και οι γιαγιάδες να έχουν και αυτοί θέση;

12.03.2024 - 11:27

Σύμφωνα με το πλαίσιο που προτείνει η Διεθνής Ταξινόμηση της Λειτουργικότητας, της Αναπηρίας και της Υγείας (ICF) της ΠΟΥ, η οικογένεια...

περισσότερα

GRIFFITHS refresher course

13.01.2024 - 10:07

Τον Νοέμβριο του 2023, η Δρ Γκόλτσιου παρακολούθησε το σεμινάριο για τους χρήστες GMDS-III: Griffitihs III Video Training Course...

περισσότερα

Όλα τα νέα

Αναπτυξιακή παιδιατρική / αναπτυξιολογία

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΤΕΣΤ; ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΟΛΟΓΟΣ


Τι είναι τα αναπτυξιακά τεστ; Πώς και γιατί τα χρησιμοποιεί ο Αναπτυξιολόγος;

Το βασικό τεστ που χρησιμοποιεί η δρ Γκόλτσιου στο αναπτυξιακό ιατρείο είναι το τεστ Griffiths III.

Το τεστ Griffiths III είναι ένα περιεκτικό, φιλικό προς το παιδί αναπτυξιακό τεστ που αξιολογεί 5 οδούς ή τομείς ανάπτυξης, δηλαδή μάθηση, λόγος και επικοινωνία, οπτικοκινητικός συντονισμός, κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη και αδρή κίνηση.

Αποτελεί εξέλιξη του παλιότερου τεστ Griffiths-ER και για την στάθμιση του χρησιμοποιήθηκαν καθιερωμένα τεστ όπως το Bayley Scales of Infant Development 3rd edition, Wecshler Primary and Preschool Intelligence Scale Wechsler Intelligence Scale for Children IV edition, British Ability scales 3rd edition.

 

Η αξιολόγηση γίνεται σε πέντε τομείς ανάπτυξης:

Α) αδρή κίνηση: έλεγχος στάσης του σώματος, ισορροπία, συντονισμός, δύναμη, ρυθμός, πλαστικότητα και ροή κίνηση, εκτελεστική λειτουργικότητα

Β)Κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη: Η αντίληψη που έχει το παιδί για τον εαυτό του, πόσο κατέχει στοιχεία αυτογνωσίας, η εξέλιξη της αυτονομίας και της ικανότητας του να φροντίζει τον εαυτό του, αλλά και η αλληλεπίδραση του με το κοινωνικό περίγυρο, αρχίζοντας με το πρώτο χαμόγελο, την περιέργεια για τον ξένο, τα παλαμάκια, τα νεύματα και εξελισσόμενα σε λειτουργική βλεμματική επαφή, μοίρασμα, από κοινού προσοχή, χιούμορ, φιλίες, δεξιότητες δυαδικού παιχνιδιού, κατανόηση και έκφραση συναισθημάτων, αυτορρύθμιση, ενσυναίσθηση, θεωρία του νου, ικανότητα να «έρχεται στη θέση του άλλου»

Γ) Λόγος και επικοινωνία: εκφραστικός λόγος, αντιληπτικός λόγος, επικοινωνιακός λόγος γενικότερα. Αξιολογείται η εξέλιξη του παιδιού από το προγλωσικό στάδιο στην κατανόηση και χρήση απλών λέξεων, κατόπιν σε μικρές προτάσεις και τελικά στη χρήση και κατανόηση σύνθετης γραμματικής και συντακτικού και  πλουσιότερου λεξιλογίου. Λαμβάνει υπόψη και αξιολογεί γνωστικές δεξιότητες όπως την προσοχή, συγκέντρωση και ακουστική μνήμη που επηρεάζουν την εξέλιξη του λόγου ενός παιδιού και άρα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την κλίμακα Ε που περιγράφεται παρακάτω.

Δ)Λεπτή κίνηση: λεπτές δεξιότητες, οπτική αντίληψη και οπτικοκινητικός συντονισμός, οργάνωση της κίνησης, αμφίχειρος συντονισμός, επεξεργασία αντικειμένων, γραφοκινητικές δεξιότητες, σύνθετες κατασκευαστικές πράξεις, ταχύτητα, δύναμη, ευστοχία, πλαστικότητα κίνησης. Όλα μέσα από παιχνίδια που διεγείρουν την περιέργεια του παιδιού και από τα οποία αντλεί χαρά και ικανοποίηση.

Ε)Μαθησιακή ικανότητα: προσοχή, ταχύτητα επεξεργασίας της πληροφορίας, ευελιξία σκέψης, περιέργεια, δημιουργικότητα, επιχειρηματολογία, οργάνωση της πληροφορίας, προγραμματισμός, κατηγοριοποίηση εννοιών, κριτική και αναλυτική σκέψη, σειριοθέτηση, ομαδοποίηση, επίλυση προβλημάτων, μνήμη βραχεία και μακρά, ακουστική και οπτική, φαντασία στο παιχνίδι

(τις περισσότερες φορές οι κλίμακες Α και Ε συμψηφίζονται)

 

Tο τεστ αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί :

Για αξιολόγηση του αναπτυξιακού επιπέδου και προφίλ του παιδιού και να διαπιστωθεί αν υπάρχει κάποια αναπτυξιακή καθυστέρηση, διαταραχή η παραλλαγή

Διάγνωση ή επιβεβαίωση επιμέρους δυσκολιών σε συγκεκριμένες περιοχές της ανάπτυξης που συνδέονται με συγκεκριμένες αναπτυξιακές διαταραχές ή μαθησιακές δυσκολίες

Παρακολούθηση της ανάπτυξης του παιδιού και των δυσκολιών του σε βάθος χρόνου

Κατευθύνοντας και οργανώνοντας την θεραπευτική ομάδα καθώς και παρακολουθώντας τα αποτελέσματα της θεραπείας σε βάθος χρόνου

Συμβουλεύοντας και καθοδηγώντας τους γονείς έτσι ώστε να πάρουν τις καταλληλότερες αποφάσεις για το παιδί τους.

 

 

Η χρήση του Griffiths III περιορίζεται αποκλειστικά σε εξειδικευμένους παιδιάτρους αναπτυξιολόγους πιστοποιημένους από τον Εταιρία Έρευνας Ανάπτυξης Βρέφους και Παιδιού  Association for research in Infant and Child Development.

Οι αρχές στις οποίες βασίζεται το αναπτυξιακό τεστ είναι αυτές που διέπουν όλα τα αναγνωρισμένα αναπτυξικά τεστ και τον αναπτυξιολογικό έλεγχο γενικότερα και αποτελούν και τις βάσεις για το έργο του αναπτυξιολόγου:

Η κατάκτηση των νευροαναπτυξιακών σταθμών και ειδικότερα του οπτικού και ακουστικού συστήματος, η μνήμη, η προσοχή, η ταχύτητα επεξεργασίας της πληροφορίας, η κριτική σκέψη

Η νοητική εξέλιξη των παιδιών τόσο ως γενικότερη γνωστική ικανότητα όσο και ως ικανότητα επεξεργασίας της πληροφορίας

Η κίνηση και η αλληλεπίδραση της την ανάπτυξη

Η κοινωνική ανάπτυξη με έμφαση στη σχέση γονέα-παιδιού και η ποιοτική αξιολόγηση της ικανότητας του παιδιού να κατανοεί τους κοινωνικούς κανόνες και να εξάγει συμπεράσματα σε διάφορες κοινωνικές καταστάσεις

Συμπεριφορά και αλληλεπίδραση με την ανάπτυξη

Ανάπτυξη του παιδιού και αλληλεπίδραση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η βασική θεωρητική αρχή στην οποία στηρίζεται όλη η φιλοσοφία του τεστ είναι αυτή που είχε διατυπώσει η εμπνεύστρια του Ruth Grifftiths και αφορά στο ότι πρέπει να αντιμετωπίζουμε το παιδί όσο περισσότερο ολιστικά και φυσιολογικά μέσα από τη παρατήρηση του σε αν περιβάλλον δομημένο αλλά και με υλικά με τα οποία νιώθει άνετα, εξοικειώνεται εύκολα και προσπαθώντας να εκμαιεύσουμε όσα περισσότερα μπορούμε από εκείνο αλλά με δική του επιθυμία και βούληση, ξυπνώντας την περιέργεια του για παιχνίδι.

Η Δρ Γκόλτσιου είναι πλέον πιστοποιημένη στη χορήγηση του νέου αναπτυξιακού τεστ Griffiths III:

Ημερομηνία πιστοποίησης 10/4/2018 /Registration Number: 1884 από την Εταιρία Έρευνας Ανάπτυξης Βρέφους και Παιδιού  Association for research in Infant and Child Development.

Για να δείτε όλο το βιογραφικό της δρ Γκόλτσιου πατήστε εδώ

επόμενο προηγούμενο Όλα τα άρθρα

Δρ. ΚΩNΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΚΟΛΤΣΙΟΥ | © 2024 Web Design & Development by Generation Y