ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΕΚΛΕΚΤΙΚΗ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΑΛΙΑ !

Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία...

Περισσότερα

F.A.Q.

Δείτε τις απαντήσεις από τη Δρ. Γκόλτσιου, από τις πιο συχνές ερωτήσεις που έχετε για τα παιδιά σας.

Περισσότερα

τα νέα της Δρ. Γκόλτσιου

Griffiths Scales (1954 TO 2024) 70th Anniversary Celebration

06.11.2024 - 07:28

Η Δρ Γκόλτσιου παρακολούθησε το συνέδριο για τα 70 χρόνια χρήσης των Griffiths Scales. Ενδιαφέροντα θέματα που συζητήθηκαν:...

περισσότερα

Αναπτυξιακές διαταραχές: δεν θα έπρεπε οι παππούδες και οι γιαγιάδες να έχουν και αυτοί θέση;

12.03.2024 - 11:27

Σύμφωνα με το πλαίσιο που προτείνει η Διεθνής Ταξινόμηση της Λειτουργικότητας, της Αναπηρίας και της Υγείας (ICF) της ΠΟΥ, η οικογένεια...

περισσότερα

Όλα τα νέα

Μαθησιακές Δυσκολίες

Μερικά παιδιά προβληματίζουν έντονα τους γονείς τους, τους παιδιάτρους  και τους δασκάλους τους, γιατί ενώ φαίνονται έξυπνα, δεν τα πάνε καλά με τα μαθήματά τους. Με τον καιρό συνειδητοποιούν τις δυσκολίες τους, αλλά δεν γνωρίζουν γιατί δυσκολεύονται. Σιγά-σιγά, αν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα και σωστά, χάνουν την αυτοπεποίθηση τους και, μερικές φορές, όταν δέχονται πίεση από το σχολείο και τους γονείς, καταφεύγουν σε μηχανισμούς άμυνας, γίνονται αρνητικά και εκδηλώνουν προβλήματα συμπεριφοράς.   Αυτά είναι μερικά από τα συμπτώματα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Κατά την αξιολόγηση ενός παιδιού με πιθανή μαθησιακή δυσκολία από εξειδικευμένο παιδίατρο- αναπτυξιολόγο γίνεται λήψη εκτενούς αναπτυξιακού ιστορικού και ακολουθεί    μια σειρά από εξειδικευμένα τεστ που εξετάζουν το γνωστικό του επίπεδο, την  κάθε περιοχή της μάθησης αλλά και πιθανά ψυχολογικά προβλήματα του παιδιού. Ο έλεγχος συμπληρώνεται με ενδελεχή παιδιατρική και νευρολογική εξέταση του παιδιού, καθώς και έλεγχο της όρασης και της ακοής. Αναλόγως του προβλήματος που εντοπίζεται, ζητείται η εξειδικευμένη υποστήριξη του  ειδικού παιδαγωγού, σχολικού ψυχολόγου, λογοπαιδικού, εργοθεραπευτή, μουσικοθεραπευτή ή/και  ή οικογενειακού ψυχολόγου.

Είναι πολύ σημαντικό να σεβόμαστε την προσωπικότητα και τον ιδιωτικό χώρο του παιδιού, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για έφηβο. Η ενημέρωση του για την δυσκολία που εντοπίζουμε στη μάθηση του αλλά και για τους ενδεικνυόμενους τρόπους αντιμετώπισης πρέπει να γίνεται με απλό, φιλικό  και ειλικρινή τρόπο.

Πολύ σημαντικό είναι εξάλλου ότι τα αποτελέσματα της εξέτασης  δίνονται στον γονιό με κατανοητό και ζεστό τρόπο και έχουν ως στόχο να τον βοηθήσουν να βοηθήσει το παιδί του.

Περισσότερες πληροφορίες και άρθρα της Δρ. Γκόλτσιου για τις μαθησιακές δυσκολίες μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Σχετικές δημοσιεύσεις της Δρ Γκόλτσιου

Δρ. ΚΩNΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΚΟΛΤΣΙΟΥ | © 2024 Web Design & Development by Generation Y