ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΕΚΛΕΚΤΙΚΗ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΑΛΙΑ !

Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία...

Περισσότερα

F.A.Q.

Δείτε τις απαντήσεις από τη Δρ. Γκόλτσιου, από τις πιο συχνές ερωτήσεις που έχετε για τα παιδιά σας.

Περισσότερα

τα νέα της Δρ. Γκόλτσιου

Αναπτυξιακές διαταραχές: δεν θα έπρεπε οι παππούδες και οι γιαγιάδες να έχουν και αυτοί θέση;

12.03.2024 - 11:27

Σύμφωνα με το πλαίσιο που προτείνει η Διεθνής Ταξινόμηση της Λειτουργικότητας, της Αναπηρίας και της Υγείας (ICF) της ΠΟΥ, η οικογένεια...

περισσότερα

GRIFFITHS refresher course

13.01.2024 - 10:07

Τον Νοέμβριο του 2023, η Δρ Γκόλτσιου παρακολούθησε το σεμινάριο για τους χρήστες GMDS-III: Griffitihs III Video Training Course...

περισσότερα

Όλα τα νέα

Αυτισμός

ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ


 

Συχνές ερωτήσεις γονέων:

Τι θα πρέπει να προσέχει ο δάσκαλος της παράλληλης στήριξης

για τη λειτουργικότητα του παιδιού που συνοδεύει στο σχολείο;

  • Εγγύτητα

Ανέχεται τη φυσική επαφή (αγκαλιά, γαργαλητό κατά τη διάρκεια της ξεκούρασης

Αναζητά την παρηγοριά όταν έχει χτυπήσει ή είναι στενοχωρημένος

Ανέχεται θορύβους ή κινήσεις άλλων που δουλεύουν ή παίζουν κοντά του

Αναγνωρίζει τα όρια χώρων διαφορετικών δραστηριοτήτων

Έχει κατάλληλη απόσταση σώματος από άλλα πρόσωπα σε διαφορετικό περιβάλλον

Κινείται ανάμεσα στο πλήθος αποφεύγοντας να αγγίζει ανθρώπους που είναι κοντά του

 

  • Βλεμματική επαφή

Έχει βλεμματική επαφή

Παρατηρεί τα πρόσωπα των άλλων

Παρατηρεί τους άλλους γύρω του ενώ ασχολούνται με κάποια δραστηριότητα

Αντιλαμβάνεται οπτικά όταν ένα οικείο πρόσωπο έρχεται και φεύγει

 

  • Παράλληλη δραστηριότητα

Μπορεί να δουλεύει μόνος του όρθιος ή καθιστός χωρίς να ενοχλεί

Απασχολείται στον ελεύθερο χρόνο ανεξάρτητος

Μετακινείται μαζί με την ομάδα σε διαφορετικούς χώρους

 

  • Κοινωνική ανταπόκριση

Ανταπόκριση στη βλεμματική επαφή

Ανταπόκριση και εκτέλεση οδηγιών: λεκτικές/οπτικές/νεύματα ή χειρονομίες

Διαφορετική απόκριση σε γνωστούς από ότι σε αγνώστους

Ανταποκρίνεται σε παροτρύνσεις για να απασχοληθεί τον ελεύθερο χρόνο του

Συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες όταν δίνονται απλές οδηγίες

Συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες μιμούμενος άλλους

Ανταποκρίνεται όταν του ζητηθεί βοήθεια

Ανταποκρίνεται στο χαμόγελο

Κάνει χειραψία

 

  • Κοινωνική πρωτοβουλία

Επιλέγει να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες και χαίρεται για αυτό

Παίρνει πρωτοβουλία και αρχίζει μια δραστηριότητα ή ένα παιχνίδι με ένα ή περισσότερα πρόσωπα αυθόρμητα

Αναλαμβάνει πρωτοβουλία να βοηθήσει κάποιον χωρίς να του ζητηθεί

 

  • Εναλλαγή σειράς: Περιμένει τη σειρά του

χωρίς να αγγίζει τους άλλους

χωρίς να φεύγει από τη γραμμή

κάνοντας επιλογές

χρησιμοποιώντας αντικείμενα και υλικά

εκτελώντας οδηγίες

συμμετέχοντας σε επιτραπέζιες δραστηριότητες-συμμετέχοντας σε αθλητικές δραστηριότητες

 

  • Κανόνες

Ακολουθεί απλούς κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς

Θέτει κανόνες σε καινούριες καταστάσεις

Δέχεται επαναπροσδιορισμός διαφόρων κανόνων

 

  • Αμοιβαιότητα-μοίρασμα

Περιμένει να ολοκληρωθεί μια δραστηριότητα αλληλεπίδρασης χωρίς να διακόψει

Ανέχεται σύντομη διακοπή δραστηριοτήτων

Δείχνει σεβασμό για τα προσωπικά αντικείμενα και τον προσωπικό χώρο των άλλων ανθρώπων

Παρακολουθεί τις αντιδράσεις των άλλων και μεταβάλλει τη συμπεριφορά του ανάλογα

Συμμορφώνεται με κάτι που του ζητά ο δάσκαλος

Δίνει αντικείμενα στους γύρω του

Μοιράζεται υλικά με άλλος σε δομημένο περιβάλλον εργασίας/δομημένες δραστηριότητες ρουτίνας/ανεξάρτητες δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου

 

  • Προσαρμογή στις αλλαγές:

Στο πρόγραμμα

Στα υλικά

Στα πρόσωπα

Στις δραστηριότητες

Στον χώρο

 

  • Δηλώνει το αίτημα του

Ζητά αντικείμενο

Ζητά και άλλο

Ζητά αγαπημένη δραστηριότητα

Ζητά επανάληψη της δραστηριότητας

Εκφράζει προτίμηση όταν του δίνεται η επιλογή

Ζητά βοήθεια

Ζητά άδεια

 

  • Επιπλέον…

Αρνείται λεκτικά μια εργασία

Διατυπώνει ερωτήσεις

Αφήγηση-περιγραφή

Σχολιάζει

Παρέχει πληροφορίες

Αναζητά πληροφορίες

Εκφράζει συναισθήματα, ανάγκες, επιθυμίες, επιλογές

Αναπτύσσει δεξιότητες συζήτησης

Αυτοεξυπηρετείται

Πώς είναι οι σχέσεις του με τα άλλα παιδιά;

Πώς είναι οι σχέσεις του με τους ενήλικες;

Επίπεδο  γνώσεων

Δεξιότητες γραφής

Δεξιότητες αδρής κίνησης

 

 

 

 

 

επόμενο προηγούμενο Όλα τα άρθρα

Δρ. ΚΩNΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΚΟΛΤΣΙΟΥ | © 2024 Web Design & Development by Generation Y