Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία...
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως τα παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, ιδιαίτερα εκείνα με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (high functioning autism), παρά τις δυσκολίες παρουσιάζουν ξεχωριστές ικανότητες:
Είναι έντιμα...
Το ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ), ή αλλιώς διαταραχές αυτιστικού φάσματος, στη νέα χιλιετία οφείλεται τόσο στην αυξημένη κάλυψη από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης όσο και στην ευρεία βιβλιογραφική...
Προσπαθήστε να μιλάτε έχοντας υπόψη σας το λεξιλόγιο και την αντίληψη του παιδιού σας. Γνωρίζετε ότι θα επαναλάβει ότι λέτε, να είναι όμως και κάτι που μπορεί να καταλάβει.
Μην σταματάτε να του διαβάζετε ιστορίες από βιβλία, το...
Συχνές ερωτήσεις γονέων:
Τι θα πρέπει να προσέχει ο δάσκαλος της παράλληλης στήριξης
για τη λειτουργικότητα του παιδιού που συνοδεύει στο σχολείο;
Εγγύτητα
Ανέχεται τη φυσική επαφή (αγκαλιά, γαργαλητό κατά τη...
Οι δυσκολίες συμπεριφοράς παρατηρούνται σε όλα τα παιδιά και σε όλες τις ηλικίες, καθώς η συμπεριφοράς αποτελεί τρόπο εξέλιξης του παιδιού, μέσο εξερεύνησης του περιβάλλοντος του, μορφή επικοινωνίας με τους γύρω του.
Πολλά βιβλία...
Παρότι περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας στο να κοιμόμαστε, ξέρουμε τόσα λίγα για τον ύπνο και τις διαταραχές του.
Ένα νεογνό κοιμάται περίπου 16-18 ώρες την ημέρα, το παιδί ενός έτους κοιμάται 15 ώρες την ημέρα και στα...
Τι είναι το σύνδρομο Asperger?
«Τα παιδιά με Σύνδρομο Asperger δεν ζουν στον κόσμο τους.
Απλά ζουν στον κόσμο μας με το δικό τους τρόπο» (Wing, 1991).
Το παιδί και ο έφηβος με σ. Ασπεργκερ:
Α) δείχνει σημαντική ανωριμότητα...
Ο όρος διαταραχή αισθητηριακής ολοκλήρωσης μπορεί να φανεί χρήσιμος σε κάποιους γονείς, που βρίσκουν τη συμπεριφορά του παιδιού τους όχι απλά δύσκολη αλλά και μυστηριώδη και ανεξήγητη. Η κατάσταση αυτή μπορεί να υπάρχει μόνη της...
Στόχοι της ειδικής εκπαίδευσης των μαθητών με ΔΑΔ
Ο προσδιορισμός των στόχων της ειδικής εκπαίδευσης των μαθητών με ΔΑΔ χρειάζεται να διέπεται από τις ακόλουθες βασικές αντιλήψεις:
1. Τα άτομα αυτά έχουν έναν ιδιαίτερο τρόπο...