ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΕΚΛΕΚΤΙΚΗ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΑΛΙΑ !

Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία...

Περισσότερα

F.A.Q.

Δείτε τις απαντήσεις από τη Δρ. Γκόλτσιου, από τις πιο συχνές ερωτήσεις που έχετε για τα παιδιά σας.

Περισσότερα

τα νέα της Δρ. Γκόλτσιου

ομιλία της Δρ Γκόλτσιου στις 5.3

15.02.2017 - 13:57

Η Δρ Γκόλτσιου έδωσε διάλεξη στο ξενοδοχείο 'ΕΛΕΥΣΙΝΑ" στις 5.3  με τίτλο Ποια η φυσιολογική ψυχοκινητική εξέλιξη του παιδιού;...

περισσότερα

Ομιλία της Δρ Γκόλτσιου στις 18.3.2017

15.02.2017 - 13:55

Η Δρ Γκόλτσιου θα δώσει διάλεξη στο συνεδριακό κέντρο ΜΗΤΕΡΑ στις 18.3 και ώρα 14.00-16.30 στα πλαίσια της ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ...

περισσότερα

Όλα τα νέα

Λεξικό βασικών όρων της αναπτυξιολογίας

Αναπτυξιακή παιδιατρική

Σε μια εποχή όπου ο ασθενής κινδυνεύει να χαθεί μέσα στις ατέλειωτες εξειδικεύσεις της παιδιατρικής, η αναπτυξιακή παιδιατρική ασχολείται με το παιδί ως «όλον» και με τα οποιαδήποτε ψυχοκινητικά προβλήματα του, πάντα μέσα στην οικογένεια και το περιβάλλον (κοινωνικοικονομικό, πολιτιστικό και οικολογικό) στο οποίο ζει- στην ουσία στόχο της έχει την προαγωγή της ποιότητας ζωής, της καθημερινής δηλαδή λειτουργικότητας και ευεξίας, του παιδιού και της οικογένειας. Περισσότερα διαβάστε εδώ.

Αναπτυξιολόγος ή αναπτυξιακός παιδίατρος

Ο εξειδικευμένος παιδιάτρος-αναπτυξιολόγος είναι ο επιστήμονας με την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία για τη διάγνωση και παροχή εξειδικευμένης παρέμβασης σε παιδιά   με:

  • Αναπτυξιακή καθυστέρηση
  • μαθησιακές δυσκολίες
  • δυσλεξία
  • καθυστέρηση λόγου
  • γλωσσικές διαταραχές
  • διαταραχές συμπεριφοράς
  • αυτιστικού τύπου διαταραχές
  • Διάσπαση προσοχής ή/και υπερκινητικότητα
  • Νοητική υστέρηση
  • Ευφυΐα/χαρισματικά
  • παιδιά διαταραχές κινητικών δεξιοτήτων
  • αναπτυξιακά   προβλήματα παιδιών με προωρότητα
  • αναπτυξιακά   προβλήματα παιδιών με χρόνια νευρολογικά νοσήματα

περισσότερα διαβάστε εδώ

Αναπτυξιολογικός έλεγχος

Κατά την επίσκεψη της οικογένειας στο Αναπτυξιακό Παιδιατρικό Ιατρείο, γίνεται ενδελεχής  διερεύνηση κάθε παιδιού και της οικογένειας για να τεθεί σφαιρική διάγνωση τόσο σε οργανικό όσο και σε ψυχολογικό και εξελικτικό επίπεδο. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει λεπτομερές αναπτυξιακό ιστορικό, παιδιατρική και νευρολογική εξέταση και αναπτυξιολογική εξέταση με τη χρήση ειδικών αναπτυξιακών δοκιμασιών (τεστς), που βασίζονται στην αυθόρμητη και ελεύθερη συνεργασία του βρέφους, νηπίου, παιδιού ή εφήβου ώστε να διερευνηθούν όλες οι δεξιότητές του, στη μέγιστη έκφρασή τους.

Ακολουθεί συμβουλευτική της οικογένειας και περαιτέρω παραπομπή, αν είναι αναγκαίο, για εξειδικευμένη θεραπευτική παρέμβαση.Η γονείς του παιδιού λαμβάνουν λεπτομερή αναφορά της αναπτυξιακής εκτίμησης του παιδιού τους και δημιουργείται μια σχέση εμπιστοσύνης και εχεμύθειας, απαραίτητη για την περαιτέρω καθοδήγηση της οικογένειας και την παρακολούθηση του παιδιού.

Περισσότερα διαβάστε εδώ

Αναπτυξιακή καθυστέρηση

Θεωρούμε ότι ένα παιδί έχει αναπτυξιακή καθυστέρηση όταν λειτουργεί /αποδίδει πολύ πιο κάτω  ( 2 σταθερές αποκλίσεις) από την ηλικία του σε τουλάχιστον 2 τομείς από τους παρακάτω:

  • γνωστικές ικανότητες
  • λόγος, αυτονομία
  • κοινωνικότητα
  • ικανότητα οργάνωσης

περισσότερα διαβάστε εδώ

Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές/διαταραχές αυτιστικού φάσματος/αυτισμός

Ο όρος εμπεριέχει τον αυτισμό ( με μεγάλη ποικιλία στη σοβαρότητα και στην πρόγνωση), το σύνδρομο Asperger και τη διάχυτη διαταραχή της ανάπτυξης, μη δυνάμενη να οριστεί διαφορετικά (pervasive developmental disorders not otherwise specified, PDD-NOS).Το παιδί με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή παρουσιάζει δυσκολίες:

  1. στην κοινωνική επαφή: ένα παιδί με αυτισμό δίνει μεγαλύτερη προσοχή στα αντικείμενα ή στα μέρη των αντικειμένων παρά στους ανθρώπους, μπορεί να δέχεται την επαφή παθητικά, αλλά δεν την επιδιώκει
  2. στη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία: Η κατανόησή του δείχνει να περιορίζεται σε πράγματα που τον ενδιαφέρουν, ενώ είναι περιορισμένη η επικοινωνία με χειρονομίες, με την έκφραση του προσώπου ή με τη στάση του σώματος ή τον τόνο της φωνής  καθώς και η κατανόηση των εκφράσεων-λεκτικών ή μη – των άλλων. Συχνά επαναλαμβάνουν σαν ηχώ όσα ακούν (ηχολαλία) και δυσκολεύονται να καταλάβουν τις εκφράσεις του προσώπου του συνομιλητή τους.
  3. στη συμπεριφορά: Το παιδί με αυτισμό έχει συχνά περιορισμένη φαντασία και πτωχό ρεπερτόριο ενεργειών, που το οδηγούν σε στερεότυπες κινήσεις και εκφράσεις και σε εμμονές με την ενασχόληση με συγκεκριμένα αντικείμενα, χωρίς συμβολικό παιχνίδι

Aσπεργκερ:

Το σύνδρομο Asperger διαγιγνώσκεται συνήθως σε μεγαλύτερες ηλικίες και περιγράφεται ως διαταραχή της κοινωνικότητας με περιορισμένο εύρος ενδιαφερόντων, με φυσιολογική νοημοσύνη και χωρίς διαταραχή στον λόγο. Ο λόγος αυτών των παιδιών συχνά περιγράφεται ως ιδιόμορφος και επιτηδευμένος («μεγαλίστικος») και συνήθως εστιάζουν τις συζητήσεις τους σε ασυνήθιστα θέματα.

περισσότερα για τον αυτσμό διαβάστε εδώ

Διαταραχή αισθητηριακής ολοκλήρωσης

Ο όρος σημαίνει ανικανότητα επεξεργασίας της πληροφορίας που αποκτήθηκε με την αίσθηση, δηλαδή αναποτελεσματική νευρολογική επεξεργασία. Το παιδί μπορεί να έχει δυσκολία στο να πάρει πληροφορίες (συχνά λόγω υπερευαισθησίας σε μία ή περισσότερες αισθήσεις, όπως αφή, ακοή, όραση), να την αναλύσει, να την οργανώσει και να απαντήσει με αποτελεσματικό τρόπο. Αυτές οι δυσκολίες μπορεί να έχουν επίδραση και στην κινητικότητα του παιδιού. Το αποτέλεσμα είναι να διαταράσσεται η λειτουργικότητα του παιδιού. Μια αδέξια και αποδιοργανωμένη συμπεριφορά του δημιουργεί ένα αίσθημα αποτυχίας και μεγαλώνει το άγχος του.

Περισσότερα διαβάστε εδώ

Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)

Ο όρος ‘διαταραχή ελλειμματικής προσοχής / υπερκινητικότητα’ (ΔΕΠ-Υ) αναφέρεται σε παιδιά και ενήλικες, που αντιμετωπίζουν σοβαρές   δυσκολίες σε σημαντικούς τομείς της ζωής τους, όπως στις διαπροσωπικές σχέσεις, στο σχολείο, στην εργασία και στην οικογένεια, εξαιτίας υπερβολικής κινητικής δραστηριότητας και προβλημάτων στον έλεγχο της προσοχής και των παρορμήσεων. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ δυσκολεύονται να ανταποκριθούν σε καταστάσεις στις οποίες τα περισσότεροι από τους συνομηλίκους τα καταφέρνουν πολύ εύκολα. Διαφέρουν από τα περισσότερα παιδιά του ίδιου αναπτυξιακού επιπέδου ως προς την ικανότητα:

  1. να εστιάσουν την προσοχή τους
  2. να ελέγξουν τις παρορμήσεις τους και σε μερικές περιπτώσεις
  3. να ελέγξουν την κινητικότητά τους
  4. περισσότερα διαβάστε εδώ

Δυσγραφία

Η δυσγραφία ορίζεται ως η δυσκολία στην αυτόματη ανάκληση στη μνήμη και στον έλεγχο των συνεχόμενων μυϊκών κινήσεων που χρειάζονται στη γραφή γραμμάτων ή αριθμών. Η δυσκολία της γραφής, εμφανίζεται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους: Μεγάλα γράμματα, δυσκολία ακολουθίας των γραμμών του τετραδίου, αντιστροφές γραμμάτων, φτωχό επίπεδο ζωγραφικής, δυσκολία συντονισμού κινήσεων-αδεξιότητα, κακή στάση σώματος κατά τη γραφή (σκύψιμο), κακή ποιότητα γραμμάτων κλπ.

περισσότερα διαβάστε εδώ

Εκλεκτική αλαλία

Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει γλωσσική διαταραχή.

περισσότερα διαβάστε εδώ

Μαθησιακές δυσκολίες

Ο όρος «ειδικές μαθησιακές δυσκολίες»,   αναφέρεται σε μια ξεχωριστή κατηγορία δυσκολιών, που αφορούν στην   ικανότητα ανάγνωσης(δυσλεξία), ορθογραφημένης γραφής, γραπτής έκφρασης  σε βαθμό δυσανάλογο με τη χρονολογική ηλικία του, τη νοημοσύνη και την εκπαίδευση που έχει λάβει ο μαθητής.

περισσότερα διαβάστε εδώ

Δρ. ΚΩNΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΚΟΛΤΣΙΟΥ | © 2017 Web Design & Development by Generation Y