ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

ΕΚΛΕΚΤΙΚΗ ή ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΛΑΛΙΑ !

Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία αναφέρεται σε απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία...

Περισσότερα

F.A.Q.

Δείτε τις απαντήσεις από τη Δρ. Γκόλτσιου, από τις πιο συχνές ερωτήσεις που έχετε για τα παιδιά σας.

Περισσότερα

τα νέα της Δρ. Γκόλτσιου

ομιλία της Δρ Γκόλτσιου στις 5.3

15.02.2017 - 13:57

Η Δρ Γκόλτσιου έδωσε διάλεξη στο ξενοδοχείο 'ΕΛΕΥΣΙΝΑ" στις 5.3  με τίτλο Ποια η φυσιολογική ψυχοκινητική εξέλιξη του παιδιού;...

περισσότερα

Ομιλία της Δρ Γκόλτσιου στις 18.3.2017

15.02.2017 - 13:55

Η Δρ Γκόλτσιου θα δώσει διάλεξη στο συνεδριακό κέντρο ΜΗΤΕΡΑ στις 18.3 και ώρα 14.00-16.30 στα πλαίσια της ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ...

περισσότερα

Όλα τα νέα

Αυτισμός

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΑΣΠΕΡΓΚΕΡ


Τι είναι το σύνδρομο Asperger?

«Τα παιδιά με Σύνδρομο Asperger δεν ζουν στον κόσμο τους.

Απλά ζουν στον κόσμο μας με το δικό τους τρόπο» (Wing, 1991).

 

Το παιδί και ο έφηβος με σ. Ασπεργκερ:

Α) δείχνει σημαντική ανωριμότητα στην εξωλεκτική επικοινωνία (βλεμματική επαφή, νεύματα, εκφράσεις προσώπου, χειρονομίες),

Β) δεν έχει φιλίες ανάλογες του αναπτυξιακού του επιπέδου, δεν μοιάζει να αποζητά ευχαρίστηση μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, ενδιαφέροντα, επιτυχίες

Γ) έχει περιορισμένα και στερεότυπα ενδιαφέροντα, δυσκαμψία στην αλλαγή της ρουτίνας του/της καθημερινότητας του/ στερεοτυπίες κινητικές/ εμμονή με ενασχόληση με μέρη αντικειμένων.

Τα συμπτώματα αυτά δημιουργούν δυσκολίες στην καθημερινή λειτουργικότητα και ευεξία του παιδιού και δεν υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στην ομιλία ούτε σημαντική νοητική καθυστέρηση

Σημεία που μπορεί να υποψιάσουν τον γονιό ή τον παιδίατρο για σ. Ασπεργκερ είναι το παρακάτω:

Όταν το παιδί…

  • Τρελαίνεται για ημερομηνίες/αριθμούς
  • Όταν μιλάει, δεν καταλαβαίνει αν οι άλλοι βαριούνται
  • Δεν μπορεί να καταλάβει υπονοούμενα πίσω από τα λόγια ή μόνο την έκφραση του προσώπου  των άλλων
  • Δυσκολεύεται να κάνει φιλίες
  • Δεν μπορεί να προσποιηθεί ή να παίξει παιχνίδια προσποίησης
  • Δεν καταλαβαίνει εύκολα ένα αστείο
  • Δυσκολεύεται να μπει στη θέση κάποιου άλλου
  • Δεν είναι πολύ καλός/καλή στο να μην πληγώνει τα συναισθήματα των άλλων
  • Προσέχει τα σχήματα/ το σχέδιο των διαφόρων πραγμάτων
  • Προσέχει λεπτομέρειες από μια εικόνα/έναν άνθρωπο και χάνει το όλο
  • Δεν της/του αρέσει να κάνει πράγματα αυθόρμητα/απρογραμμάτιστα
  • Αγχώνεται πολύ μπροστά σε καινούριες καταστάσεις
  • Έχει περίεργη και μονότονη χροιά στη φωνή του/της
  • Στο ελεύθερο παιχνίδι, πχ στο διάλειμμα, αποφεύγει να είναι με άλλα παιδιά
  • Δυσκολεύεται να καταλάβει τους άγραφους κανόνες του παιχνιδιού
  • Δεν δείχνει να γνωρίζει και να καταλαβαίνει τους κανόνες συμπεριφοράς
  • Δεν μπορεί να καταλάβει πώς αισθάνονται οι γύρω του/της και τι περιμένουν από αυτόν/αυτήν
  • Χρειάζεται πολλή ενθάρρυνση και καθησυχασμό αν αλλάξει κάτι ή κάτι πάει στραβά στο πρόγραμμά του
  • Μιλά σαν ‘μικρομέγαλο’ σαν να διαβάζει από λεξικό
  • Έχει γίνει κινητή εγκυκλοπαίδεια για θέματα που τον ενδιαφέρουν
  • Έχει αναπτύξει κάποιες στερεοτυπίες για να νιώθει καλά, πχ πρέπει όλα τα παιχνίδια να μπουν σε μία γραμμή στο πάτωμα πριν πάει για ύπνο
  • Είναι αδέξιος, έχει μια περίεργη κίνηση όταν τρέχει, κουνά ρυθμικά το σώμα του ή τα χέρια του όταν είναι ενθουσιασμένος ή στενοχωρημένος
  • Έχει ασυνήθιστους φόβους με: συνηθισμένους θορύβους, όπως οι ηλεκτρικές συσκευές, απαλό άγγιγμα του δέρματος ή του κεφαλιού, συγκεκριμένα ρούχα, ξαφνικούς θορύβους, μέρη πολύβουα, όπου επικρατεί πολυκοσμία κτλ

Τα συμπτώματα αυτά δημιουργούν δυσκολίες στην καθημερινή λειτουργικότητα και ευεξία του παιδιού


Καλό είναι όταν υπάρχουν οι παραπάνω ανησυχίες να γίνεται εκτίμηση από ειδικό παιδίατρο-Αναπτυξιολόγο

 

 

 

επόμενο προηγούμενο Όλα τα άρθρα

Δρ. ΚΩNΣΤΑΝΤΙΝΑ ΓΚΟΛΤΣΙΟΥ | © 2017 Web Design & Development by Generation Y